HIV
HIV
HIV
HIV

HIV

του Θανάση Τριαρίδη

 

Σκηνοθεσία: Έλενα Σωκράτους

 

 

  • Σάββατο 23 Σεπτεμβρίου στις 21.00
  • Κυριακή 24 Σεπτεμβρίου στις 19.00 και στις 21.00

 

Προπώληση: HIV του Θανάση Τριαρίδη στην Αθήνα | Εισιτήρια online! | More.com

 

Ο θεατρικός μονόλογος HIV, μετά τις επιτυχημένες παραστάσεις σε Ελλάδα, Γερμανία και Κύπρο, επιστρέφει στην Ελλάδα, σε μια καθολικά προσβάσιμη εκδοχή του, για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων: 16 και 17 Σεπτεμβρίου στην Μονή Λαζαριστών (Θεσσαλονίκη) και 23, 24 Σεπτεμβρίου στο θέατρο Σταθμός (Αθήνα).

Ο Θανάσης Τριαρίδης και η Έλενα Σωκράτους, μετά την επιτυχημένη συνεργασία τους στο Lebensraum, συναντώνται ξανά στον θεατρικό μονόλογο HIV, ο οποίος αφηγείται την ιστορία της Επίφανι Γκούντμαν, της Νιγηριανής εργαζόμενης στο σεξ, η οποία υπήρξε θύμα εμπορίας ανθρώπων, διαπομπεύθηκε για “λόγους Δημόσιας Υγείας” και τελικά αυτοκτόνησε στην Αθήνα.

 

Σημείωση :

Ποιος και πότε συναντήθηκε με την Επίφανι Γκούντμαν;

Μετά την παράσταση του HIV του Σαββάτου 23-9-2023 σε κείμενο του Θανάση Τριαρίδη και σκηνοθεσία της Έλενας Σωκράτους με την Βασιλική Κυπραίου στην σκηνή θα ακολουθήσει ανοιχτή συζήτηση με θέμα: «Ποιοι και πότε συναντήσαμε την Επίφανι Γκούντμαν;»

Συζητούν οι συντελεστές της παράστασης Θανάσης Τριαρίδης, Χρίστος Παπαμιχαήλ, Βασιλική Κυπραίου, Έλενα Σωκράτους, Οδυσσέας Ι. Κωνσταντίνου, η Άννα Κουρούπου, διευθύντρια του Red Umbrella και ο Χρηστος Νούσης, Υπεύθυνος Ενδυναμωσης της Θετικής Φωνής στην Αθήνα.

Η εκδήλωση θα ακολουθήσει αμέσως μετά την παράσταση (γύρω στις 22.15) στο Θέατρο Σταθμός και είναι ανοιχτή για το κοινό.

 

Flash Back to Athens

 

Το 2012, δεκάδες οροθετικές γυναίκες, συνελήφθησαν, υπέστησαν εξαναγκαστικούς ελέγχους για ΗΙV, προφυλακίστηκαν για κακούργημα, και διαπομπεύθηκαν, όταν οι φωτογραφίες και τα προσωπικά τους δεδομένα δημοσιοποιήθηκαν στα ΜΜΕ.

Επτά χρόνια μετά, η ιστορία μεταφέρεται επί σκηνής μέσα από το κείμενο του Θανάση Τριαρίδη και τη σκηνοθετική ματιά της Έλενας Σωκράτους, θίγοντας όχι μόνο το ζήτημα του trafficking που οδηγεί τις γυναίκες στην εξαθλίωση και το θάνατο, αλλά και τις ευθύνες του «πολιτισμένου κόσμου». Τις ευθύνες όλων μας.

 

 

Αντί Σκηνοθετικού Σημειώματος

 

«Απόψε, λοιπόν, θα σας μιλήσω για την υπόθεση της  Επίφανι Γκούντμαν. Είναι η Νιγηριανή πόρνη που αυτοκτόνησε το 2013 στην Αθήνα. Δέκα μέρες πριν βγάλανε την φωτογραφία της στην δημοσιότητα για να μας ενημερώσουν πως έχει τον ιο του HIV.. Για λόγους Δημόσιας Υγείας… Δέκα μέρες μετά αυτοκτόνησε στο Κατάστημα Προσωρινής Κράτησης. Φυλακή είναι – αλλά έτσι το λένε επίσημα: Κατάστημα.

Είχε γίνει μεγάλος σαματάς τότε. Το θυμάστε, σωστά; Το Υπουργείο είχε δώσει στη δημοσιότητα ονόματα και φωτογραφίες με τις πόρνες που είχαν τον ιό του AIDS. Για να τις δούνε οι πελάτες τους και να πάνε να κάνουν εξέταση. Οι οργανώσεις για τα ανθρώπινα δικαιώματα ξεσηκώθηκαν. Είπαν για διαπόμπευση. Είπαν πολλά. Πολύς κόσμος πήρε το μέρος τους. Ανθρωπιστικές οργανώσεις, φορείς για τα δικαιώματα των γυναικών και τέτοια. Μετά το πράγμα έκατσε…

Όμως, το είπαμε και πριν, τώρα πια μπορούμε να μαθαίνουμε όσα δεν μπορούμε να διανοηθούμε. Πλέον όλοι έχουμε κινητά. Ό,τι και να μας πούνε, το ψάχνουμε στο Google. Δεν δικαιούμαστε να λέμε “αδιανόητη δυστυχία”. Οφείλουμε να την διανοηθούμε.»

 

 

Σημείωμα Συγγραφέα

 

Το HIV είναι έργο που προσπαθεί να μιλήσει για τους παρίες και τους απόκληρους του κόσμου – για τα 37 εκατομμύρια των γυναικών και των παιδιών που διακινούνται στα κυκλώματα του διεθνούς trafficking. Η βασική θέση του έργου είναι πως οι θύτες είναι πάντοτε οι σιωπηλοί θεατές- αυτοί που στην κοινωνική ψυχολογία ονομάζονται bystanders και είναι έτοιμοι να αδιαφορήσουν για κάθε έγκλημα αποξενώνοντας τα θύμα από την δική τους ακτίνα ζωής και ενδιαφερόντων.

 

Η παραπάνω θέση-έκκληση για ορατότητα των βαλλόμενων και των απελπισμένων καθιστά αυτό το έργο ιδιαίτερα συμβατό με το αίτημα για προσβασιμότητα. Η προσβασιμότητα προϋποθέτει την ορατότητα από μέρους των ανθρώπων με αναπηρία και την συμπεριληπτική οπτική από μέρους του κοινωνικού συνόλου. Για να υπάρχει η ορατότητα και η συμπερίληψη είναι αναγκαία η συνειδητοποίηση. Για τούτη την συνειδητοποίηση μιλάει το HIV.

 

Θανάσης Τριαρίδης, Δεκέμβριος 2022

 

 

Κριτικές Παράστασης

 

“Δεν είναι μόνο τα κείμενα του Τριαρίδη… είναι και η προσέγγιση των γυναικών που τα σκηνοθετούν. Είναι η γροθιά στο στομάχι, που την τρως από μια ευαίσθητη γυναίκα. Ξυλιές στ’ αχαμνά, στον ποπό, στο νου και στο συναίσθημα…”

Έλενα Χατζοπούλου, Σεπτέμβριος 2019

 

“Μία εξαιρετική ερμηνεία από τη Βασιλική Κυπραίου και μια σκηνοθετική προσέγγιση που ισορροπεί άψογα ώστε η παράσταση να μην γίνει περισσότερο σκληρή και βαριά απ’ όσο είναι, έτσι κι αλλιώς, τα ίδια τα γεγονότα…”

Culturistries, Σεπτέμβριος 2019

 

“Γροθιά στην ανθρώπινη συνείδηση ο μονόλογος της Βασιλικής Κυπραίου στην παράσταση “HIV” σε σκηνοθεσία της Έλενας Σωκράτους”

sinradio.gr, Σεπτέμβριος 2019

 

“Συγκλονιστική παράσταση, που είναι πολύ σημαντική για έναν ακόμη λόγο – δεν φωνάζει καθόλου αυτά που θέλει να πει, αλλά στα δίνει γλυκά γλυκά και στον βαθμό που μέχρι να ξεβολευτείς, το ψιλοευχαριστιέσαι! Σου διαχέει πληροφορία, μέσα από τη θεματολογία της για αρκετά άλλα θέματα, πέραν της κεντρικής ιδέας, βάζοντας τον υποψιασμένο θεατή στην πρίζα για κανένα δεκαήμερο μετά, να ψάχνει απαντήσεις.”

Theodore a.k.a. Evil Chef, Σεπτέμβριος 2019

 

“Μοναδικός και αναντικατάστατος «καπετάνιος» σε αυτό το ορμητικό, «ενοχλητικό» ταξίδι αναγνώρισης και συνειδητοποίησης του ανθρώπινου πόνου, η Βασιλική Κυπραίου. Ο χειμαρρώδης λόγος της, η αμεσότητα και η λεπτοδουλεμένη προσέγγιση του απαιτητικού αυτού ρόλου χαρακτηρίζουν την αψεγάδιαστη ερμηνεία της, που συγκινεί, παρασύρει και κινητοποιεί τον θεατή… Μια γροθιά στο στομάχι του εφησυχασμένου δυτικού κόσμου.”

Λυδία Τριγώνη, Σεπτέμβριος 2019

 

“Ο μονόλογος ήταν γραμμένος για να μας ταράξει συθέμελα. Έβγαζε στη φόρα τους πιο κρυφούς μας φόβους. Η Βασιλική Κυπραίου, σε ρόλο αφηγητή, εκτελεστή αλλά και δικαστή… Δημιουργούσε ατμόσφαιρα ασφυκτικά εκρηκτική. «Απειλούσε» τις συνειδήσεις μας, ενώ ταυτόχρονα μας έδινε τροφή για σκέψη. Μετά από αυτή την παράσταση είμαι πεπεισμένη πως κανείς μας δεν βγήκε όπως μπήκε… Είναι μια εξαιρετική παράσταση και ελπίζω να συνεχιστεί, για να δοθεί σε πολύ κόσμο η ευκαιρία να την παρακολουθήσει.”

Μαίρη Ζαρακοβίτη, noizy.gr, Σεπτέμβριος 2019

 

 

 liminal – Πρόσβαση στον Πολιτισμό

Η Αστική Μη Κερδοσκοπική Εταιρία liminal, από το 2016, προωθεί την ισότιμη συμμετοχή όλων στα αγαθά του πολιτισμού με στόχο την ανάπτυξη μιας δημιουργικής βιομηχανίας βασισμένης στην πολυφωνία και την διαφορετικότητας.

Εστιάζει τη δραστηριότητά της σε τέσσερις βασικούς τομείς:

 

Συμπεριληπτική Εκπαίδευση, Υπηρεσίες Προσβασιμότητας, Παραγωγές και Έρευνα.

Απώτερος σκοπός μας είναι η δυνατότητα επαφής και ενασχόλησης όλων όσων το επιθυμούν με την πολιτιστική, καλλιτεχνική και δημιουργική διαδικασία χωρίς περιορισμούς.

Από το 2022, η ομάδα τής liminal μεγαλώνει και η δραστηριότητά της διευρύνεται καθώς ενώνει τις δυνάμεις της με τον μη κερδοσκοπικό οργανισμό Artogether – Τέχνη Ατόμων Με και Χωρίς Αναπηρία (πρώην Very Special Arts Hellas) εξυπηρετώντας το κοινό τους όραμα για τη συμπερίληψη και προσβασιμότητα στον πολιτισμό.

Βασική προτεραιότητα μας είναι να τοποθετήσουμε την προσβασιμότητα στο προσκήνιο του κοινωνικού διαλόγου και να αναπτύξουμε μια κοινή προσέγγιση για την αντιμετώπιση των σχετικών προκλήσεων σε εθνικό και παγκόσμιο επίπεδο.

 

 

Ταυτότητα Παράστασης

 

Κείμενο: Θανάσης Τριαρίδης

Σκηνοθεσία: Έλενα Σωκράτους

Ερμηνεία: Βασιλική Κυπραίου

Συνεργάτης σκηνοθέτης, Φωτογραφίες, Βίντεο: Οδυσσέας Ι. Κωνσταντίνου

Γραφιστικά: Πέτρος Ζάβρακας

Δραματουργία: Η ομάδα

Διερμηνεία στην Ε.Ν.Γ.: Ευλαμπία Αγγέλου (Θεσσαλονίκη) Ανδρονίκη Ξανθοπούλου (Αθήνα)

Υπερτιτλισμός για Κωφά & Βαρήκοα άτομα: Γρηγόρης Σταθόπουλος

Λογισμικό Υπερτίτλων: Supertitles.gr

Χειρισμός Υπερτίτλων – Εκτέλεση Παραγωγής: Χρίστος Παπαμιχαήλ, Γρηγόρης Σταθόπουλος

Παραγωγή: liminal – Πρόσβαση στον Πολιτισμό (www.liminal.eu)

 

** Η δραματουργία της παράστασης έχει εμπλουτιστεί με στοιχεία Ακουστικής Περιγραφής για άτομα με οπτική βλάβη.

** Η παράσταση είναι ακατάλληλη για άτομα κάτω των 15 ετών, καθώς επίσης και άτομα με καρδιακές παθήσεις ή κρίσεις πανικού.

** Το κείμενο της παράστασης κυκλοφορεί από την ΚΑΠΑ Εκδοτική (Τριλογία: Leopold, Football, HIV)

 

 

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

 

Παραστάσεις:

 

  • Σάββατο 23 Σεπτεμβρίου στις 21.00
  • Κυριακή 24 Σεπτεμβρίου στις 19.00 και στις 21.00

 

 

Εισιτήρια:

 

Γενική είσοδος: 12€

Εκπτωτικό Εισιτήριο: 8€ (Φοιτητικό, Άνω των 65, ΑμεΑ)

Λεπτομέρειες