Πρόγραμμα 2017-2018
Χειμερινή Θεατρική Περίοδος 2017 – 2018
Εκατό χρόνια μετά τον Εθνικό Διχασμό (1915 – 17)
το Θέατρο Σταθμός αναζητά εκείνα τα σημεία αναφοράς που μας ενώνουν.
Στη θεατρική γειτονιά του Μεταξουργείου, γνωστό παλαιότερα και ως «μικρό Παρίσι των Αθηνών», ξεκινάει ένα ταξίδι ταυτότητας.
Από τα απομνημονεύματα του Μακρυγιάννη ως το σύγχρονο ελληνικό έργο ακούμε να ξαναπροφέρεται η λέξη πατρίδα.
Σύγχρονο Ελληνικό Θεατρικό Έργο σε συνεργασία με το Greek Play Project
Κυριακή 1 (18:00) και Δευτέρα 2 Οκτωβρίου (20:00) το Greek Play Project – η διαδικτυακή πλατφόρμα για την προώθηση του σύγχρονου ελληνικού έργου – παρουσιάζει τα έργα που διακρίθηκαν στο διαγωνισμό συγγραφής πρωτότυπου θεατρικού έργου με τίτλο «Γράψε τον μύθο σου». Την παρουσίαση θα πλαισιώσει συζήτηση για τη σύγχρονη ελληνική δραματουργία.
Ελένη ή Σούλα; της Δέσποινας Καλαϊτζίδου σε σκηνοθεσία Γιώργου Λύρα με την Ευαγγελία Μουμούρη.
Σε σκηνική ανάγνωση με την επιμέλεια του Ανδρέα Ανδρέου θα παρουσιαστεί επίσης το έργο της Παναγιώτας Δημοπούλου Διαγώνια που έλαβε στο Διαγωνισμό τον Έπαινο.
«Σε θέλω» σε συνεργασία με το «Μικρό Παρίσι των Αθηνών»
Το «Μικρό Παρίσι των Αθηνών», με θεματικό άξονα φέτος τη γυναίκα στην Ευρώπη, φιλοξενεί τη μουσικοθεατρική παράσταση «Σε θέλω». Πρόκειται για ένα μελωδικό ταξίδι στο χρόνο με φόντο τους μεγάλους έρωτες σπουδαίων γυναικών του 19ου και 20ου αιώνα. Η παράσταση δανείζεται το όνομά της από το ομώνυμο τελευταίο τραγούδι της τραγουδοποιού Ευσταθίας, η οποία συναντιέται για πρώτη φορά με την Μαρία Κίτσου.
Σε αυτή την πρώτη τους συνάντηση η αισθαντική ηθοποιός παρεμβαίνει σαν Μαρία Πολυδούρη, μετατρέποντας το εν λόγω τραγούδι σε ένα απελπισμένο «σε θέλω» απέναντι στον «Τάκη» της, τον ποιητή Κώστα Καρυωτάκη. Εκτός από τη Μαρία Πολυδούρη μερικές από τις ηρωίδες που εκφράζουν τα ηχηρά τους «σε θέλω» είναι η διανοούμενη Simon de Beauvoir, η Ρωσίδα ποιήτρια Άννα Αχμάτοβα, η γλύπτρια Camille Claudel, η δική μας Μυρτιώτισσα, η Βιρτζίνια Γουλφ, μέχρι και η αντισυμβατική συλλέκτρια έργων τέχνης Γερτρούδη Στάιν με την αγαπημένη της Άλις Τόκλας. Όλες τους έζησαν, ερωτεύτηκαν και δημιούργησαν στην Ευρώπη σε μια δύσκολη εποχή για τις γυναίκες.
Σκηνοθεσία: Μαρία Κίτσου.
Πρωτότυπα κείμενα και μουσική: Ευσταθία.
Σάββατο 7 Οκτωβρίου στις 21:00 και για μία μόνο παράσταση.
Για την Ελένη
Μετά την επιτυχημένη πρεμιέρα του στην Πειραματική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου, την επανάληψη του στο Tempus Verum Εν Αθήναις, αλλά και μια μικρή περιοδεία σε όλη την Ελλάδα, το έργο του Μάνου Καρατζογιάννη Για την Ελένη ξεκινά έναν τρίτο κύκλο παραστάσεων.
Η παράσταση παρουσιάζει για πρώτη φορά στη σκηνή τη συγκλονιστική ιστορία της Ελένης Παπαδάκη, τραγικού θύματος των Δεκεμβριανών.
Η ηθοποιός επιστρέφει στο χώρο της για να αφηγηθεί την περιπέτεια της εμφύλιας διαμάχης στο θέατρο, στον τόπο της, στην εποχή της.
Κείμενο – Σκηνοθεσία: Μάνος Καρατζογιάννης.
Ερμηνεύουν: Μαρία Κίτσου (στο ρόλο της Ελένης) και Μάριος Μακρόπουλος (στο ρόλο του βουβού εκτελεστή της).
Σκηνικά: Γιάννης Αρβανίτης.
Κουστούμια: Βασιλική Σύρμα.
Φωτισμοί: Αλέξανδρος Αλεξάνδρου.
Μουσική επιμέλεια: Γιώργος Πούλιος.
Μουσική σύνθεση τραγουδιού: Άρης Βλάχος.
Στίχοι: Μάνος Ελευθερίου.
Από Δευτέρα 9 Οκτωβρίου, κάθε Δευτέρα και Τρίτη στις 21:00.
Πατρίδα Τώρα – 8 ώρες και 35 λεπτά
Μετά την πρώτη sold out παρουσίασή της τον περασμένο Οκτώβριο στο Θέατρο Τέχνης (Φεστιβάλ Αναλόγιο) και τις εξαιρετικές κριτικές που έλαβε, η θεατρική διασκευή του μυθιστορήματος της Φωτεινής Τσαλίκογλου «8 ώρες και 35 λεπτά» επιστρέφει στη σκηνή. Πρόκειται για την τραυματική ιστορία μιας οικογένειας Ελλήνων μεταναστών της Αμερικής, όπως την εξιστορεί ένας επίγονος της κατά τη διάρκεια ενός αεροπορικού ταξιδιού, που διαρκεί 8 ώρες και 35 λεπτά, από τη Νέα Υόρκη στην Αθήνα.
Ο Τζόναθαν ανασυνθέτει την ιστορία του έρωτα του για τη χαμένη του αδελφή, του ίδιου και της οικογένειάς του αλλά και της πατρίδας του. Μέσα στο αεροπλάνο επιστρέφει ο χαμένος χρόνος της ζωής του, όπως τον συγκροτεί το παραποιημένο παρελθόν αλλά και το άγριο παρόν.
Συγγραφέας: Φωτεινή Τσαλίκογλου.
Διασκευή – Σκηνοθεσία: Μάνος Καρατζογιάννης.
Eρμηνεύουν: Κατερίνα Χέλμη, Μάρω Παπαδοπούλου, Αναστασία – Ραφαέλα Κονίδη και Μάνος Καρατζογιάννης
Σκηνικά: Γιάννης Αρβανίτης. Κουστούμια: Βασιλική Σύρμα.
Video Art: Πέννυ Παναγιωτοπούλου. Μουσική Επιμέλεια: Γιώργης Χριστοδούλου.
Φωτισμοί: Αλέξανδρος Αλεξάνδρου. Βοηθός σκηνοθέτη: Σπύρος Μαντζαβίνος.
Κάθε Παρασκευή και Σάββατο στις 21:00 και Κυριακή στις 19:00,
από τις 20 Οκτωβρίου ως 1 Απριλίου.
Αναγνωστήριο
Αγαπημένοι Έλληνες καλλιτέχνες με τη συμβολή θεωρητικών της λογοτεχνίας ξαναδιαβάζουν ποιήματα και πεζογραφήματα της Νεοελληνικής Γραμματείας από τον Αντρέα Κάλβο ως τον Γιάννη Κοντό κι από τον Μακρυγιάννη ως τον Μένη Κουμανταρέα.
Από 11 Οκτωβρίου και κάθε Τετάρτη στις 19:00 σε συνεργασία με το Analogio Festival.
Κάθε Πέμπτη Κύριε Νιάρχο
Ο Θανάσης Νιάρχος συνομιλεί με διακεκριμένους ανθρώπους των γραμμάτων και των τεχνών για την προσωπική τους διαδρομή και τη δική τους «πατρίδα».
Από 10 Νοεμβρίου και κάθε δεύτερη Πέμπτη στις 19:00.
Ο Καραφλομπέκατσος και η Σπυριδούλα
Ο Καραφλομπέκατσος και η Σπυριδούλα της Λένας Κιτσοπούλου είναι δυο ιστορίες σύγχρονων ανθρώπων που αναπνέουν, τραγουδούν, κραυγάζουν εγκλωβισμένοι μέσα στα όρια του αστικού κενού τους. Πρόσωπα που ερωτεύονται, ελπίζουν κι απελπίζονται χτυπώντας με φόρα στα προσωπικά, οικογενειακά και κοινωνικά αδιέξοδα που τους προσφέρει η συμβατική ζωή τους, ενώ ταυτόχρονα από-γυμνώνουν την καταπιεσμένη ύπαρξή τους από κάθε ιδέα, μορφή και περιεχόμενο. Αλλάζουν σπίτι, αλλάζουν ρούχα, αλλάζουν δέρμα, αλλάζουν φύλο, αλλάζουν ζωή, φλερτάρουν τον θάνατο για να ανακαλύψουν και πάλι άλλο ένα, καινούριο αδιέξοδο. Μα πάντα τραγουδώντας.
Σκηνοθεσία: Κωνσταντίνος Μάρκελλος
Παίζουν: Κωνσταντίνος Αβαρικιώτης, Ελένη Στεργίου.
Σε συνεργασία με τους This Famous Tiny Circus theater group
Από 12 Φεβρουαρίου κάθε Δευτέρα & Τρίτη στις 21:00.
Η Απολογία της Μαρί Κιουρί
Το 1910, τέσσερα χρόνια μετά τον τραγικό θάνατο του άντρα της Πιέρ Κιουρί, η Μαρί Κιουρί σύναψε σχέση με τον Πωλ Λανζεβάν, πρώην μαθητή του άντρα της, πέντε χρόνια μικρότερό της και εν διαστάσει παντρεμένο με τέσσερα παιδιά. Θεωρήθηκε μέγα σκάνδαλο, τόσο ώστε ο γαλλικός τύπος αποσιώπησε την δεύτερη απονομή της, του Νόμπελ Χημείας, το 1911. Αυτό το πραγματικό γεγονός αποτελεί και το εφαλτήριο για την «απολογία» της.
Η Μαρί Κιουρί στο εδώλιο, σε μια συνθήκη κατάφωρης αδικίας- ένα συνηθισμένο φαινόμενο «ανταμοιβής» της ιστορίας για τα παιδιά της- ξετυλίγει με συγκίνηση και ένταση τη δική της προσωπική ιστορία αποδεικνύοντας ότι ο δρόμος των έντιμων και ιδεολόγων του πλανήτη, ειδικά των γυναικών, δεν είναι στρωμένος με ροδοπέταλα.
Κείμενο – Μουσική: Ευσταθία. Σκηνοθεσία: Κίρκη Καραλή.
Στο ρόλο της Μαρί Κιουρί η Πέγκυ Τρικαλιώτη.
Από 24 Φεβρουαρίου κάθε Σάββατο στις 18:00 και κάθε Τετάρτη στις 21:00.
Το Νεοελληνικό θέατρο στην Κύπρο
Παραστάσεις νέων ελληνικών θεατρικών έργων ταξιδεύουν από την Κύπρο στην Αθήνα, σε συνεργασία με το Σπίτι της Κύπρου.
Τον Απρίλιο, για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων.
Η Θυσία του Αβραάμ
Η Θυσία του Αβραάμ, θρησκευτικό δράμα της κρητικής αναγέννησης (17ος αιώνας), που από ορισμένους μελετητές αποδίδεται στον Βιτσέντζο Κορνάρο, λόγω των στυλιστικών και γλωσσικών ομοιοτήτων του με τον Ερωτόκριτο, θα ανεβεί στο Θέατρο «Σταθμός», μετά το Πάσχα, από την ομάδα Angelus Novus, σε σκηνοθεσία Δαμιανού Κωνσταντινίδη. Το έργο δραματοποιεί το γνωστό επεισόδιο της Παλαιάς Διαθήκης κατά το οποίο ο Αβραάμ δέχεται να θυσιάσει τον μοναχογιό του, Ισαάκ, μετά από εντολή του Θεού (Γένεση κεφ. 22).
Το έργο δραματοποιεί το γνωστό επεισόδιο της Παλαιάς Διαθήκης κατά το οποίο ο Αβραάμ δέχεται να θυσιάσει τον μοναχογιό του, Ισαάκ, μετά από εντολή του Θεού (Γένεση κεφ. 22). Η Θυσία παρασταίνεται σπάνια στην εποχή μας και συνήθως αντιμετωπίζεται ως αυτό που δεν είναι: ένα βιβλικό «μυστήριο», ή τελετουργικό δρώμενο, ενώ πρόκειται για βαθειά ανθρώπινο δράμα, συγκινητικό και άμεσο, υπόδειγμα λαϊκής τέχνης και ποίησης. Θέματα της παράστασης: ο φόβος ως μέσον επιβολής και διαπαιδαγώγησης – το ρήγμα που προκαλεί στην οικογένεια η αναίτια απώλεια ενός παιδιού – η φύση του Θεού – και κυρίως: η θρησκευτική πίστη ως ένα άλμα στο παράλογο.
Συγγραφέας: Ανώνυμος
Σκηνοθεσία: Δαμιανός Κωνσταντινίδης
Σκηνικά – κοστούμια: Αντώνης Δαγκλίδης
Μουσική: Κωστής Βοζίκης
Φωτισμοί: Ελίζα Αλεξανδροπούλου
Παραγωγή: Angelus Novus
Παίζουν: Κίμων Κουρής, Δέσποινα Σαραφείδου, Δημήτρης Φουρλής, κ.ά.
Από 14 Απριλίου κάθε Παρασκευή και Σάββατο στις 21:00 και Κυριακή στις 19:00
Ο Ουρανός … και το Παντελόνι του
Ο «πατέρας» και η «μάνα» του νέου ελληνικού θεάτρου ενώνουν για πρώτη φορά τις φωνές τους σε ενιαία παράσταση. Ο μονόλογος του Ιάκωβου Καμπανέλλη Αυτός και το Παντελόνι του και ο Ουρανός Κατακόκκινος της Λούλας Αναγνωστάκη συνθέτουν το δίπτυχο αυτό με θέμα τη μοναξιά και την ήττα.
Ερμηνεύουν: Ηλίας Λογοθέτης, Νένα Μεντή.
Το Μάιο, για δέκα παραστάσεις, σε σκηνοθεσία του Μάνου Καρατζογιάννη.
ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ – Mικρός Σταθμός
Η Δόνα Γη και ο Δον Αστέρης
Ο Θίασος Πορεία, παρουσιάζει ένα παιδαγωγικό παραμύθι για μικρούς και μεγάλους από το βραβευμένο συγγραφέα Θανάση Σάλτα, του οποίου παραμύθια διδάσκονται και δραματοποιούνται σε όλα τα σχολεία από το «Βιωματικό Σχολείο», με την έγκριση του υπουργείου παιδείας. Ο Δον Αστέρης, ο ιππότης του ουρανού, και η Δόνα Γη, η κόρη της γης, ονειρεύονται μια χρυσή σκάλα για να ανταμώσουν στον ορίζοντα. Ξεσπάνε κίνδυνοι, πόλεμοι, φωτιές. Άραγε θα κατορθώσουν όλα τα αστέρια του ουρανού κι όλα τα ζώα, τα φυτά και τα πουλιά της γης να σωθούν και να βοηθήσουν τη Δόνα Γη και τον Δον Αστέρη να σμίξουν στον ορίζοντα;
Σκηνοθεσία: Θανάσης Σάλτας- Ιωάννα Μαστοράκη.
Μουσική: Πηγή Λυκούδη.
Αφήγηση: Ισίδωρος Σταμούλης, Μάνια Βλαχογιάννη.
Παίζουν: Νεκτάριος Παπαλεξίου, Μαριάννα Κουκουτσάκη, Ιωάννα Μαστοράκη.
Από 8 Οκτωβρίου και κάθε Κυριακή στις 11:00 πμ.
Παραμύθι χωρίς Όνομα
Υπάρχουν πολλά παραμύθια… Κι έχουν πολλά ονόματα… Όμως ετούτο το παραμύθι όνομα δεν έχει. Είναι το παραμύθι της ανθρώπινης αξιοπρέπειας, της Γνώσης, της κυρά-Φρόνησης, του αλτρουισμού, της αυτοθυσίας, της δειλίας δικαστών Λαγόκαρδων, της πανουργίας μα και της ευγένειας. Είναι το «Παραμύθι χωρίς όνομα» της Πηνελόπης Δέλτα. Η Ομάδα θεάτρου Δον Κιχώτες διασκεύασε και παρουσιάζει το σπουδαίο και επίκαιρο έργο της Πηνελόπης Δέλτα, το οποίο, αν και γράφτηκε πριν από εκατό περίπου χρόνια, μοιάζει να περιγράφει την Ελλάδα του σήμερα.
Σκηνοθεσία: Χρήστος Χριστόπουλος. Κινησιολογική επιμέλεια: Έλιο Φοίβος Μπέικο. Παίζουν: Κωνσταντίνος Δαλαμάγκας, Σοφία Νικολοπούλου, Αγγελική Παναγιωτοπούλου. Από 5 Νοεμβρίου και κάθε Κυριακή στις 15:00, με την υποστήριξη των εκδόσεων Μεταίχμιο.
* Τέλος, για την ερχόμενη χειμερινή περίοδο το Θέατρο Σταθμός προγραμματίζει περιοδεία της περσινής του παραγωγής Καγκουρώ του Βασίλη Κατσικονούρη σε σκηνοθεσία του ίδιου του συγγραφέα καθώς και την επανάληψη, για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων, της επιτυχημένης θεατρικής παράστασης “Α εις τη Ν …όταν η ψυχή συναντά το Σύμπαν”, ένα διαγαλαξιακό σουρεαλιστικό έργο της Κωνσταντίνας Γιαμπουράνη σε σκηνοθεσία της ίδιας και σε παραγωγή της καλλιτεχνικής ομάδας Μεταμόρφωση, υπό την αιγίδα της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών.
Γενικές Τιμές Εισιτηρίων:
Θέατρο
Κανονικό: 12€
Φοιτητικό, ΑΜΕΑ, άνω των 65, ΑΜΕΑ: 10€
Ανέργων: 5€
Παραστάσεις για παιδιά
Ενήλικες: 8€
Παιδιά: 6€
Αναγνωστήριο
Γενική Είσοδος: 5€
Δράσεις με ελεύθερη είσοδο
Σύγχρονο Ελληνικό Θεατρικό Έργο σε συνεργασία με το Greek Play Project
Κάθε Πέμπτη Κύριε Νιάρχο
Θέατρο Σταθμός,
Βίκτωρος Ουγκώ 55, (στάση μετρό) Μεταξουργείο
Τηλ.:211 40 36 322
Καλλιτεχνική Διεύθυνση: Μάνος Καρατζογιάννης
Εκτέλεση Παραγωγής: Νίκος Μάκκας