ΠΟΙΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ

Home / ΠΟΙΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ

Από το 2017 στο Θέατρο Σταθμός έχουν παρουσιαστεί για πρώτη φορά έργα καταξιωμένων Ελλήνων (Βασίλης Κατσικονούρης, Λένα Κιτσοπούλου, Αλέξης Σταμάτης, Φωτεινή Τσαλίκογλου, Γιάννης Τσίρος κ.ά.) αλλά και ξένων θεατρικών συγγραφέων (David Lelait Helo, Nina Raine, Yasmina Reza, Martin Sherman, Ornela Vorpsi, Enda Walsh, Laurence Wilson, κ.ά.).

 

Επίσης, έχουν ανέβει με ανανεωτική ματιά μερικά από τα πιο εμβληματικά έργα του νεοελληνικού θεάτρου, όπως: Η θυσία του Αβραάμ – Αγνώστου, Αυτός και το παντελόνι του του Ιάκωβου Καμπανέλλη, O Γάμος του Μάριου Ποντίκα, O ήχος του Όπλου, Η Κασέτα και O Ουρανός Κατακόκκινος της Λούλας Αναγνωστάκη, Το Γάλα του Βασίλη Κατσικονούρη κ.ά. Πάνω από πενήντα παραστάσεις και εκδηλώσεις έχουν παρουσιαστεί στο καλλιτεχνικό́ πρόγραμμα του Θέατρου Σταθμός, το οποίο απέσπασε συνολικά 15 καλλιτεχνικά βραβεία και 35 υποψηφιότητες σε διάφορες κατηγορίες τα πρώτα χρονιά της λειτουργιάς του.

 

Κυρίως όμως έδωσε τη δυνατότητα σε νέους καλλιτέχνες να δοκιμαστούν, συχνά για πρώτη φορά, στη σκηνοθεσία (Κώστας Βασαρδάνης, Ελισσαίος Βλάχος, Πυγμαλίωνας Δαδακαρίδης, Λουκία Μιχαλοπούλου, κ.ά.), στην υποκριτική (όπως οι απόφοιτοι και οι τελειόφοιτοι των Δραματικών Σχολών Πράξη Επτά και Ίασμος που συμμετείχαν αντίστοιχα στις παραστάσεις της Λουκίας Μιχαλοπούλου Backstage και του Γιώργου Νανούρη Το αμάρτημα της μητρός μου του Γ. Βιζυηνού, οι απόφοιτοι της Δραματικής Σχολής της Δήλου στην παράσταση του Κωνσταντίνου Ντέλλα Οι γριές που μαζύουν την τσουκνίδα κ.ά.) καθώς και στη δραματουργία (όπως η Δέσποινα Καλαϊτζίδου με το έργο της Ελένη ή Σούλα, η Ευσταθία με το έργο της Η Απολογία της Μαρί Κιουρί, ο Δημήτρης Οικονόμου με το Τραγούδι της Φλέρυς,  κ.ά.), φέρνοντας κοντά́ παλιότερες και νεότερες γενιές δημιουργών και ερμηνευτών.

 

Παράλληλα, αναπτυχθήκαν σημαντικές δράσεις όπως το Αναγνωστήριο και Κάθε Πέμπτη Κύριε Νιάρχο που φιλοξενήσαν προσωπικότητες των γράμματών και των τεχνών (Μαριγώ Αλεξοπούλου, Σπύρος Βραχωρίτης, Ελένη Γλύκατζη Αρβελέρ, Κική  Δημουλά, Μάνος Ελευθερίου, Άλκη Ζέη, Ξένια Καλογεροπούλου, Θανάσης Νιάρχος, Νίκος Ορφανός, Βασίλης Παπαβασιλείου, Μάνια Παπαδημητρίου, Ρούλα Πατεράκη, Σταμάτης Φασουλής, κ.ά.).

 

Ξεχωριστές για το πρόγραμμά, μεταξύ άλλων και για τον κοινωνικό τους χαρακτήρα, υπήρξαν η προσβάσιμη σε όλες τις κοινωνικές ομάδες παράσταση Ο θρίαμβος του έρωτα του Μαριβώ σε σκηνοθεσία Κωνσταντίνου Μαραβέλια και σε συνεργασία με τον Πολιτιστικό Οργανισμό Liminal, η συνεργασία με τη Θεατρική Ομάδα των Κωφών Τρελά Χρώματα (Η μυθιστορία του κυρίου Μολιέρου του Μιχαήλ Μπουλγκάκοφ σε μετάφραση Ειρήνης Λεβίδη και σκηνοθεσία Έλλης Μερκούρη), καθώς και η στέγαση της Θεατρικής Ομάδας των Αστέγων Walkabout της Equal Society υπό́ την καθοδήγηση του Παναγιώτη Δορλή (Τα ραδίκια ανάποδα του Γιώργου Γαλίτη και Μόλλυ Σουήνη του Brian Friel). Άλλωστε, η «Ετερότητα» (με ξεχωριστές παραστάσεις έργων σε πρώτη πανελλήνια παρουσίαση, όπως οι Φυλές της Nina Raine σε μετάφραση Έρις Κύργια και σκηνοθεσία Τάκη Τζαμαργιά, το Όπως πάει το ποτάμι του Martin Sherman σε μετάφραση Αντώνη Πέρη και σκηνοθεσία Γιάννη Λεοντάρη και Η χώρα που ποτέ δεν πεθαίνεις της Ornela Vorpsi σε μετάφραση Μαρίας Σπυριδοπούλου και σκηνοθεσία Ένκε Φεζολλάρι αλλά και το ΚΤΕΛ για Κρέστενα του Γιώργου Καλογερόπουλου με τη συμμετοχή του Ζακ Κωστόπουλου), το «Νεοελληνικό  Έργο», τα «Μικρά Κλασικά», η μεταφορά δηλαδή λογοτεχνικών κειμένων στη σκηνή (Ψυχολογία Συριανού Συζύγου του Εμμανουήλ Ροΐδη σε σκηνοθεσία Κώστα Βασαρδάνη, Ξαναλέγοντας τις ιστορίες του Βασίλη Κατσικονούρη σε σκηνοθεσία του ίδιου και η ανθολογία του Edgar Lee Masters Spoon River που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στην Ελλάδα σε μετάφραση και σκηνοθεσία Δήμητρας Κονδυλάκη) αλλά και κλασικά θεατρικά κείμενα (Ταρτούφος του Μολιέρου σε μετάφραση Ανδρέα Στάικου σε σκηνοθεσία Γιάννη Νταλιάνη, Ο Κύκλος του Έρωτα του Arthur Schnitzler σε σκηνοθεσία Αικατερίνης Παπαγεωργίου,   καθώς και ο «Μικρός Σταθμός» (Το μικρό πόνι του Pako Bethera, με θέμα τον σχολικό εκφοβισμό, σε μετάφραση Μαρίας Χατζηεμμανουήλ και σκηνοθεσία Σοφίας Καραγιάννη, Κρίση είναι θα περάσει, με θέμα την επιληψία, των Πέτρου Αλατζά, Αναστάσιου Μπονάκη και Άγη Εμμανουήλ, καθώς και παραστάσεις για παιδιά, σε συνεργασία με αξιόλογες θεατρικές ομάδες παιδικού́ θεάτρου αποτέλεσαν τους κύριους άξονες του προγράμματος του Θεάτρου Σταθμός τα χρόνια της καλλιτεχνικής του διεύθυνσης. Τέλος, το Θέατρο Σταθμός, κατά την περίοδο της πανδημίας, ήταν από́ τα πρώτα που ανέπτυξε έντονη ψηφιακή́ δραστηριότητα προσφέροντας τις υπηρεσίες του στην ιστοσελίδα του stathmostheatro.gr, χωρίς καμία οικονομική συνδρομή  σε πάνω από 125.000 χρήστες.

 

 

 

virtual tour

 

 

Πιο συγκεκριμένα, το ψηφιακό πρόγραμμα του Θεάτρου Σταθμός ανέπτυξε δράσεις με:

 

– Εκπαιδευτικό χαρακτήρα, όπως το ψηφιακό αφιέρωμα στη Λούλα Αναγνωστάκη Ο ψηφιακός Δεκέμβρης της Λούλας Αναγνωστάκη, σε επιμέλεια του Μάνου Καρατζογιάννη, που περιλάμβανε την προβολή παραστάσεων των έργων της, ηχογραφημένες ημερίδες σχετικές με το έργο της με τη συμμετοχή́ καταξιωμένων καλλιτεχνών και θεατρολόγων καθώς και πραγματολογικό υλικό́ αναφορικά́ με τη δραματουργία της.

 

– Κοινωνικό χαρακτήρα, όπως η καμπάνια Η καλοσύνη των ξένων (σύλληψη – σκηνοθεσία: Μάνος Καρατζογιάννης) που οργάνωσε το Θέατρο Σταθμός για το Ταμείο Αλληλοβοήθειας του Σωματείου Ελλήνων Ηθοποιών με την εθελοντική́ συμμετοχή́ ηθοποιών που μετρούν κοντά́ μισό́ αιώνα πάνω στη σκηνή́ (Μπέτυ Αρβανίτη, Χρήστο Βαλαβανίδη, Γρηγόρη Βαλτινό́, Δημήτρη Καταλειφό, Ασπασία Κράλλη, Γιώργο Κωνσταντίνου, Ερρίκο Λίτση, Σπύρο Μπιμπίλα, Ράνια Οικονομίδου, Σοφία Φιλιππίδου, Άννα Φόνσου και Κατερίνα Χέλμη), η προβολή́ της παράστασης του έργου της Nina Raine με θέμα τη διαφορετικότητα, Φυλές σε σκηνοθεσία Τάκη Τζαμαργιά, η αρθρογραφία του διακεκριμένου ψυχίατρου Στέλιου Κρασανάκη στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης του Θεάτρου Σταθμός με σκοπό́ την ψυχολογική́ υποστήριξη των φίλων του αναφορικά́ με την πανδημία και τις επιπτώσεις του εγκλεισμού́ και τέλος η συνεργασία του Θεάτρου Σταθμός με το Αναγνωστικό της Γαλιλαίας για την ηχογράφηση και ψηφιακή μετάδοση των Ευαγγελίων της Μεγάλης Εβδομάδας από διακεκριμένους ηθοποιούς.

 

– Αναφορικά με την ιστορική μνήμη, όπως η προβολή της παράστασης του Μάνου Καρατζογιάννη Μάρτυρες των Αθηνών με θέμα την καθημερινότητα στην Αθήνα της Κατοχής 80 χρόνια από την κήρυξη του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και της εκδήλωσης με την Άλκη Ζέη για την Ζωρζ Σαρή στη σκηνή́ του Θεάτρου Σταθμός, τόσο για το ενήλικο κοινό́ όσο και για τους μικρούς του φίλους, καθώς και το ψηφιακό αφιέρωμα Να ‘τανε το ‘21, με αφορμή τα 200 χρόνια από την Ελληνική Επανάσταση.

 

– Ψυχαγωγικό χαρακτήρα, όπως το εορταστικό αφιέρωμα στη Νένα Μεντή που περιλάμβανε την παράσταση του Μάνου Καρατζογιάννη Ξένές Πόρτες – Μάνος Ελευθερίου που παρουσιάστηκε τον Ιούλιο του 2019 στην Πειραιώς 260 στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών, την παράσταση Η Σύλβα και ο Δράκος που παρουσιάστηκε τη σεζόν 2014 2015 στη μουσική σκηνή Χαμάμ, βασισμένη στο βιβλίο του Θωμά́ Κοροβίνη Ο γύρος του θανάτου, καθώς και την εκδήλωση Κάθε Πέμπτη κύριε Νιάρχο που πραγματοποιήθηκε τον Νοέμβριο 2017 με καλεσμένη του Θανάση Νιάρχου τη δημοφιλή πρωταγωνίστρια σε μια συνέντευξη εφ’ όλης της ύλης στη σκηνή του Θεάτρου Σταθμός.

 

Μάνος καρατζογιάννης καλιτεχνικός διευθυντής